Print side

 

21-09-2017 Hjælp til landmænd, som tager nye skridt mod udvikling, salg og vækst!

Promilleafgiftsfonden for Landbrug støtter et projekt, der løfter lokale fødevareproducenters kompetencer til større afsætning. Læs hvordan du kan få glæde af fondens hjælp!
Dagligvarekæderne har over de seneste år efterlyst 500 lokale producenter. En optælling viser at COOP, Dansk Super-marked, Dansk Cater og andre indtil nu været i stand til at indgå aftaler med ca. 150 lokale producenter hvoraf en pæn del er primærproducenter. COOP forventer over de næste år at 3-doble salget af lokale fødevarer op mod 1,5 mia kr. Føtex, Bilka, Dagrofa, flere cateringgrossister restauranter og storkøkkener har tilsvarende forventninger til lokale fødevareproducenter. 

I større områder af landet er der derfor behov for at styrke indsatsen for at hjælpe primærproducenter med at øge værdiskabelsen af egne produkter.
Projektet har til formål at styrke lokale fødevareproducenters kompetencer inden for produktmodning og salg af lokale fødevarer, samt afklaring af mål og strategi knyttet til deres iværksætteri og forretningsudvikling.

Ovenstående er baggrunden for, at tre hoveder med spidskompetencer inden for produktudvikling og -tilpasning, afsætning (lokal + eksport) samt forretningsudvikling tilbyder rådgivning til lokale producenter, som står overfor nogle af de beskrevne udfordringer. Du kan downloade invitationen her. 
Kontaktdata til konsortiet og i øvrigt til Foreningen MAD kan du finde her